Kola, hraní si, předělávky, renovace

13.03.2014 15:56
Můj nový objev :)) Silnička Olpran Tony, barva modrá, berany, původní cena 1800.-Kč, pak sleva na 1200:-Kč a 19.10. 2013 v akci za 800.-Kč :)-nemohl jsem odolat. V Podbořanech je cyklo-prodejna https://www.kola-mojzis.cz/. Pokud budete mít cestu do Podbořan, tento malý a domácký krámek si pozornost každého cyklisty určitě zaslouží.
Ke kolu-koupený Olpran je na mě bohužel trochu malý, budu předělávat, dostane místo beranů, rovná-vyšší řidítka, představec, jiné przdové páky atd., doplňky, možná nový lak (písková nebo khaki) a celkově jiný pohled  :) Postupně budu vkládat fotky.
Původní vzhled kola

Foto vloženo se svolením https://www.kola-mojzis.cz/

A jak to dopadlo

..................................................................................................................................................................

Staré kolo Leader Fox Šumava

Pokus o renovaci. Vyčištění, nový lak, komponenty nechám být. Recenze kola, Šumavu s ocelovým rámem mám již nejméně cca 12-15? let, původně koupeno za cca 12500.-Kč, najelo nespočet kilometrů, nechlalo si líbit těžké krosy po kamenech, v horách, skoky ze schodů, prasení a mnoho pádů. Závady-ohnutá přední pevná vidlice do pravého úhlu (dal jsem jinou-odpruženou levnou vidli), ohnutý rám vzadu, osmičky z kol-musel jsem dát kola s ráfky nové. Jinak kolo drží a dokazuje svou kvalitu. Recenze na rám-ocelový kvalitnější rám je v terénu nepřekonatelný, dá se svařovat, pruží, odpustí vám mnoho chyb. Bohužel skoro všichni výrobci dnes používají hliník, což je tragédie, je sice možná lehčí, ale nepruží a má další špatné jízdní vlastnosti, alespoň z mého pohledu. Ocel je ocel, je škoda, že se již vyrábí jen ve špatné kvalitě na supermarketových kolech a nebo v rámech na zakázku min, za 10000.-Kč :/. Šumava byla dobré kolo, bez problémů se dalo ujet 80Km, což s mým novým hliníkovým kolem za stejnou pořizovací cenu, ale prostě horším ujedu jen se sebezáporem (nebudu jmenovat). Nakonec ukradli známému jeho kolo, tak jsem mu dal svou Šumavu, protože neměl momentálně na nové. Starou Šumavu mu snad nikdo neukradne. Tak adios Šumavo, díka za svezení a měj se pěkně :)

...................................................................................................................................................

Kolo Agang 4.0

Původní cena cca 11-12000.-? Já ho koupil u Kolo Šterba v Praze za 5990Kč jako výprodejový kus cca před dvama lety.

Krátká recenze

Kolo je vhodné na dojíždění do práce. I v zimě a denním ježdění ve sněhu a soli není nic poškozeno. Z důvodu velikého rámu 24 palců je kolo docela nestabilní-těžiště je moc vysoko a kolo nesedí a také je těžší. Dal jsem jiná řidítka a přidal odrazky. První a největší závada-hned první měsíc po koupi, byla prasklá hliníková objímka představce řidítek-možná částečně mou vinnou. Vyměnil jsem řidítka za širší, laciná objímka  nevydržela páku, čehož jsem si naštěstí všiml a kolo reklamoval. K mé spokojenosti se kolo Štěrba velmi profesionálně a bez diskuzí postaralo o výměnu a dalo objímku o mnoho tlustší. Druhá nepříjemná závada byla, že původní plastové šlapky nevydržely a jedna prostě upadla-vyvlékla se z osičky, která zůstala přišroubovaná na místě. Při jízdě v záběru a na křižovatce mě to docela nepříjemně překvapilo,  díky Bohu jsem to ustál a dojel jsem i do práce. Poslední závada je, že občas praskne nějaký drát (hlavně zadní)-viz obrázek. Jinak kolo drží. Na dlouhé ježdění to není, ale na kratší vzdálenosti je dostačující. Klasifikoval bych ho jako dělníka, za původní cenu cca 12000,- Kč jsou ale kola lepší, za cenu výprodejovou je však toto kolo super :) Pokud se jedná o značku, Agang je odnož Authoru, takže si kvalitu pohlídají, nic méně oproti mým zkušenostem s jinými značkami kol, které jsem vlastnil (Leader Fox, Scott, Rock Machinne, Acstar) je Agang spíše průměrem až podprůměrem, ale za tu cenu jsem nemohl čekat žádné zázraky.

Shrnuto-Agang je dobrý dělník, můžu ho nechat přivázané u supermarketu, na ježdění do práce-ano, město-ano-doporučuji, terén-ne-nesedí, nedrží stopu, je to o ústa. Je to jedno z těch kol, na kterém se ani po rovince nedá bez držení řidítek skoro jet, připadá mi, že sedím na kroutícím se hadovi, ale možná je to u Agangu jen vysoké těžiště velkého 24 palcového rámu a ne geometrie. Na dlouhé cestování, nebo delší trasu Agang 4.0 (od 50 km) nedoporučuji, je to moc velká dřina a stálé šlapání vás brzy přestane bavit. Díky měřítku-cena/výkon, bych si ho ale koupil na ježdění po městě znovu. Řečeno upřímně, pravá cyklistika není v kole a jeho ceně, ale především v nohách. Agang Ritual 4.0 je dostačující kolo pro každodenní použití, za předpokladu, že se vychytají všechny mouchy a pořídíte ho v "akci". Já ho mám namísto MHD, jezdím s ním po Praze všude, abych nesmrděl výfukem v létě i v zimě a zatím mě nikde nenechalo.


Vyhledávání

Cyklistika ve městě-úvaha a vyjádření podpory

Jsem aktivní cyklista, po městě jezdím zásadně na kole. Jezdím na kole i do práce takže vidím a intenzivně vnímám zhoršující se životní prostředí a dopady na zdraví a klidný život obyvatel města. Deně jezdím v koloně aut které často stojí v zácpě. Ve skoro každém autě (i ve špičce) sedí jen jediný člověk a z pohodlnosti zamořuje město. Uvažuji, proč vláda nereguluje alespoň v dopravní špičce kolony tím, že by přes nejvíce vytížený čas- museli být v autě alepoň dva lidé. Je to tak hloupý sen mít město trochu čistější, bez hluku, smradu a karcinoeních látek v ovzduší? Pořád někde slyším, že kouření škodí, ale auta škodí mnohem víc-všem i našim dětem, ale o tom se nemluví, protože to nese obrovské peníze.

Přátelé již toho nechám, ale jsem přesvědčen, že alespoň trochu věřící člověk by měl udělat co bude v jeho silách, stačí i maličkost. Třeba jen jezdil na kole do práce. To je vše co jsem chtěl říct. 

Cyklistice zdar          

 

Aktuality

Znečištěný vzduch je karcinogen, rozhodla WHO

Zařadit vzduch znečištěný průmyslovými zplodinami na seznam karcinogenů vedle azbestu, tabáku a dalších látek se rozhodla Mezinárodní agentura pro výzkum rakoviny (IARC) při Světové zdravotnické organizaci (WHO). Ve čtvrtek o tom informovala agentura AP.

Zdroj: https://www.novinky.cz/zahranicni/316498-znecisteny-vzduch-je-karcinogen-rozhodla-who.html

 

STOP SMOGU !!!